Asos е британска компания, създадена като стартъп в Северен Лондон. Името Asos означава As Seen on Screen (Това, което сте виждали и по телевизията). Asos е модна марка, която предлага повече от 850 марки, както и дрехи със собствена марка. Те се стремят към приобщаване във всички сфери – размер, пол, раса, сексуална ориентация. Тези аспекти са от значение при вземането на решение за бизнес стратегията. Asos обръща внимание и на стандартите за устойчивост.
История
Asos е създадена през 2000 г. с начален капитал от 2,3 милиона паунда. През 2001 г. акциите на Asos се търгуват на цена от 20 пенса за акция, която оценява компанията на 12 милиона паунда. От 2004 г. Asos имат собствен бранд за жени. През 2007 г. пускат и марка за мъже. След 2010 г. те разширяват дейността си на международния пазар, като започват с Австралия, последвана от САЩ, Русия и Китай.
Asos за подкрепата
Asos подкрепя всички и изгражда своята бизнес стратегия в съответствие с този подход. Asos е партньор на GLAAD, един от гласовете на ЛГБТ общността, който работи по колекция за неутрален пол, за обединение в приемането. Чрез това партньорство Asos успява да събере 485 000 долара за GLAAD. Част от Asos, точно 135 души, са взели участие в прайда в Лондон. Asos също така подписват Принципите на ООН за овластяване на жените, благодарение на които марката е задължена да предприеме стъпки за подобряване на положението на жените на работното място.
Кой носи Asos?
След като през 2012 г. Мишел Обама носи червено-бялата рокля на Asos по време на предизборната кампания със съпруга си, тази рокля стана изключително популярна и веднага е разпродадена. Джесика Алба също е една от личностите, които се вдъхновяват от тоалета на Мишел Обама и също носят роклята. Твърди се, че тази рокля олицетворява нов архетип – силната съпруга – решителната жена със собствена кариера, която подкрепя своя мъж.
Размерът няма значение
Asos обожават всички форми и признават уникалността на своите потребители, като предлагат повече от 30 размера. Ето защо, независимо дали сте с размер XS или повече, в Asos ще намерите дреха за себе си. Брандът също така се стреми продуктите да са с еднакво качество и вид независимо от размера и се ангажира да предоставя всички размери на еднаква цена. Коя друга марка може да предложи подобно разнообразие? Този подход насърчава здравословния образ на тялото и не затвърждава никакви стереотипи. Asos също така се въздържат от редакция и обработка на външния вид на моделите, т.е. не променят и не премахват бръчки, стрии, белези и др. Това също е важно и за моделите на Asos – за увереността и любовта към себе си.
Сътрудничество и партньорство
От 2012 г. Asos са членове на бизнес форума за хора с увреждания, което им позволява да помагат на хората с увреждания и да ги приобщават към света на модата, например чрез обсъждане на промените, от които се нуждаят. Asos също така са в партньорство с Британските параолимпийски игри. Спортистите и служителите носят облекла, създадени от Asos, на Параолимпийските игри в Рио де Жанейро през 2016 г. и на Параолимпийските игри в Пьонгчанг през 2018 г. Без да пренебрегва младите хора и малцинствата, Asos си сътрудничи с Do it Now за фестивала BAME Freedom през 2019 г.
Кой носи Asos?
След като през 2012 г. Мишел Обама носи червено-бялата рокля на Asos по време на предизборната кампания със съпруга си, тази рокля стана изключително популярна и веднага е разпродадена. Джесика Алба също е една от личностите, които се вдъхновяват от тоалета на Мишел Обама и също носят роклята. Твърди се, че тази рокля олицетворява нов архетип – силната съпруга – решителната жена със собствена кариера, която подкрепя своя мъж.