Творческият директор на Balenciaga – Демна Гвасалия, вярва, че марката е балансът между иновации и елегантност и че има авангарден стил. Марката се е превърнала в една от най-влиятелните в света с голямо разнообразие от дизайнерски дрехи и аксесоари, както и детски облекла.
Всичко започва през август 1937 година
Роденият в Испания Кристобал Баленсиага отваря първия си парижки магазин за висша мода. През 1951 г. той създава чисто нов силует за рокли и се превръща в „Пикасо на модата“. Кристобал умира през 1972 г., но неговото културно наследство и утвърдени дизайни все още съществуват такива, каквито ги познаваме днес.
Златната епоха от 50-те до 60-те години на миналия век
През тези две десетилетия Кристобал, показва много иновации, което го прави един от най-изявените майстори на изкуството и костюма. Баленсиага освобождава своя гений в различна посока от всеки друг по това време: неговата задача е за представяне на тялото чрез обем, симетрия и хроматични контрасти.
Balenciaga днес
Balenciaga демонстрира своята сила, като се насочва към подходяща аудитория в новата ера на градското облекло. Най-важното е, че тази модна компания е приела предизвикателството да се насочи към младежите, с млад, авангарден маркетингов подход и моден подход, който е актуален и нестандартен. „По-малкото е повече“ е мотото на Balenciaga.
Завинаги стилни
През 2001 г. Kering придобива модната къща, а сред талантливите дизайнери, които са наследили Кристобал Баленсиага, включват Никола Гескиер, Александър Уанг и Демна Гвасалия през 2015 година. Гвасалия успява да вдъхне нов живот на Balenciaga и допринесе за сегашния успех на марката. Грузинският дизайнер допринася с усещането си за градско облекло в опростените кройки, проектирани от Balenciaga.
Невероятните маратонки Triple S
Balenciaga пуснаха за първи път маратонки Triple S, когато пуснаха своята колекция FW17 през 2017 г. Името е взето от трипластовата подметка, което ги отличава от другите маратонки на платформа. Те представляват спортния дизайн. Маратонките завладяха света в секундата, в която бяха показани на модната сцена.
Balenciaga днес
Balenciaga демонстрира своята сила, като се насочва към подходяща аудитория в новата ера на градското облекло. Най-важното е, че тази модна компания е приела предизвикателството да се насочи към младежите, с млад, авангарден маркетингов подход и моден подход, който е актуален и нестандартен. „По-малкото е повече“ е мотото на Balenciaga.