Ако обичате лукса със сигурност познавате Gucci. Една от най-известните и влиятелни луксозни марки в света. Тази италианска модна къща, базирана в италианския град Флоренция, е известна със своите емблематични чанти, обувки и аксесоари, както и с аромати и грим. Днес Gucci е дъщерно дружество на френската луксозна група Kering.
Как започва всичко?
Днешната световно известна марка е основана в сърцето на Тоскана от Гучио Гучи през 1921 г. В началото в основата на бизнеса са предимно седла и други аксесоари за конни разходки, винаги изработени от най-добрите италиански кожи. По-късно той се разширява още повече в света на аксесоарите. Трима от синовете на Гучио – Алдо, Васко и Родолфо – се присъединяват към бизнеса през 1938 г. Скоро след това Gucci започва да се разширява. През 1938 г. те отварят първия магазин в Рим и 1951 г. в Милано и не много по-късно в Ню Йорк и Лондон.
Дамски чанти, шалове и парфюми
Един от най-емблематичните артикули от работилницата на Gucci е „Jackie Bag“, кръстена на Джаки Кенеди, която я носела често и така е донесла слава на чантата. Тя дори често защитава лицето си с чанта Gucci от обективите на папараците. Друг запомнящ се артикул е шалът Gucci, специално създаден за Грейс Кели, принцеса на Монако. И разбира се, когато говорим за емблематичния шедьовър на Gucci, не можем да пропуснем да споменем техните известни парфюми.
Устойчива мода
През 2017 г., в съответствие с ангажимента на Kering към отговорни бизнес практики, Gucci представя „Culture of Purpose“, 10-годишен план за устойчивост, който се фокусира върху създаването на положително въздействие върху околната среда и обществото, което е очертано в платформата Gucci Equilibrium.
Известно лого
Логото на Gucci може лесно да се опише като едно от най-разпознаваемите лога в луксозната марка. Синът на Гучио Алдо е този, който е проектирал логото за баща си. И както се досещате – двойно G представлява инициалите на основателя, самият Гучио Гучи.
Gucci днес
Дълги години марката държи на обичайните си модели и колекции с емблематичен принт. Нова модна вълна идва през 2014 г. с новия главен изпълнителен директор Марко Бизари и новия креативен дизайнер Алесандро Микеле. Неговата мисия е да предефинира лукса за 21-ви век. През 2018 г., по време на Седмицата на модата в Милано, Алесандро шокира публиката с модели, държащи копие на главата си, третото око на челото си или странни същества в ръцете си. Това бе шокиращо и свежо в същото време. И Марко, и Алесандро решават да не се придържат към миналото, но вместо това започват да се фокусират върху новото поколение. Благодарение на това Gucci може да остане редом до новите модни гиганти.
Устойчива мода
През 2017 г., в съответствие с ангажимента на Kering към отговорни бизнес практики, Gucci представя „Culture of Purpose“, 10-годишен план за устойчивост, който се фокусира върху създаването на положително въздействие върху околната среда и обществото, което е очертано в платформата Gucci Equilibrium.