Napapijri е италианска марка за ежедневно облекло, собственост на VF Corporation. Първоначално Napapijri произвеждат пътни чанти, а сега продават облекло за мъже, жени и деца, както и аксесоари, обувки и чанти.
История на Napapijri
Марката е създадена през 1987 г. в Италия, където един местен производител на пътни чанти решава да промени начина си на работа. Той комбинира иновативни материали с внимание към стила и създава емблематичната чанта Bering. Това е платнен сак с восъчно покритие, дълъг повече от 60 см и е първият продукт, носещ името Napapijri. През 1990 г. компанията започва да проектира и произвежда облекло и аксесоари и представя своето емблематично яке Skidoo, което е лек, устойчив на дъжд анорак, предназначен за екстремни температури.
Марка Napapijri
Какво означава името на марката? Самото име е вариация на финландската дума „napapiiri“, което означава Арктически кръг. Napapijri подчертават темите на пътуванията и приключенията в продуктите си. Логото показва Северния и Южния полюс в графична форма, чрез буквите. Флагът на Норвегия също се използва, за да възпроизведе екстремните условия на страната, прекрасните пейзажи и традициите на известни изследователи.
Продуктите на Napapijri
Napapijri имат над 175 магазина в 30 страни по света. Те са главно в Западна и Източна Европа, но също и в Корея и Казахстан. Продуктовата им гама не се ограничава само до връхни дрехи и обувки. Те предлагат и чанти, раници, аксесоари, включително колани, шапки, шалове, ръкавици и чорапи. Най-емблематичните продукти са якето Skidoo и Rainforest.
Модни сътрудничества
Napapijri си сътрудничи с различни модни икони. Например през 2002 г. те се обединиха с Карл Лагерфелд, за да създадат специално издание на фирменото яке Skidoo на компанията. Марката подкрепя пътуванията и проучванията, за да повиши общественото си представяне. През 2008 г., за да отпразнува откриването на магазин в Милано, Napapijri се обединява с фотографа и авантюрист Себастиан Коупленд, за да представи изложба на снимките му, наречена „Антарктида: Глобалното затопляне“ в магазина.
Отношението към устойчивостта
През 2019 г. марката създава Infinity – първото напълно рециклируемо яке. Само година по-късно те представят якетата The Circular Series, които са 100% рециклируеми благодарение на моно-материалния си състав. Други използвани материали са найлон 6 и регенериран найлон ECONYL®, високоефективна найлонова прежда 6, рециклирана от изхвърлени риболовни мрежи и други отпадъчни материали. През 2020 г. тези серии са признати с престижното сертифициране Cradle to Cradle Certified ™ – най-модерният световен стандарт за безопасни и устойчиви материали и продукти.
Продуктите на Napapijri
Napapijri имат над 175 магазина в 30 страни по света. Те са главно в Западна и Източна Европа, но също и в Корея и Казахстан. Продуктовата им гама не се ограничава само до връхни дрехи и обувки. Те предлагат и чанти, раници, аксесоари, включително колани, шапки, шалове, ръкавици и чорапи. Най-емблематичните продукти са якето Skidoo и Rainforest.