Много малък брой модни брандове допринасят за градския стил, изкуство и начин на живот. Сред тях е марката Iriedaily. Основана е в Берлин през 1994 г., бизнесът днес предлага широка гама от стилни тениски, пуловери и аксесоари за мъже и жени.
Първите стъпки към името на марката
Въпреки че можем да считаме 1994 г. за официална рождена дата на Iriedaily, бизнесът започва да се развива малко по-рано. През 90-те години четирима приятели, Уолтър Молт, Ахим Пробст, Роланд Вагнер и Даниел Лугер, основават печатница за ситопечат, където основно се фокусират върху производството на продукти за музикални групи. Въпреки това, след няколко години, основателите на бъдещата марка решават да променят посоката на бизнеса си. Решават, че е много по-важно да допринесат за стрийт стайл модата, която тогава все още се развива.
Какво стои зад логото на Iriedaily?
Не се съмняваме, че вече сте виждали много различни символи в логото на немското име. Всеки от тях има причина да бъде създаден! Например кръстосаните перо и меч отразяват мирната позиция на компанията и лозунга „Думата е по-силна от меча“. Над буквата „y“ в името Iriedaily също ще забележим икона във формата на кръг. Това е един от първите отличителни знаци на бизнеса, който намира своето място в днешното лого.
Социално отговорен бизнес
Освен да изненада почитателите на уличната мода с устойчиви и стилни дрехи, Iriedaily намира време и за други инициативи. Една от тях е сътрудничество с футболен клуб „FSV Hansa 07“, за който са създадени специални продукти, екипировка за доброволци и суитшърти с надписи, критикуващи расизма и дискриминацията. Компанията също така подкрепя финансово „OroVerde“ – фондация, която се грижи за презасаждането на тропически гори, а „Berliner Stadtmission“ дарява дрехи, които след това се раздават на нуждаещите се.
Къде се създават колекциите Iriedaily?
Всяка година марката представя две продуктови колекции за сезоните пролет/лято и есен/зима. Около половината от дрехите и аксесоарите на Iriedaily са произведени в Португалия, а останалите в Китай. В Португалия компанията си сътрудничи с малки, семейни предприятия, докато в Китай няколко различни фабрики се занимават с производството. Iriedaily се стреми да осигури най-добрите условия на труд за всички служители.
Устойчивост
Ако искаме да спасим нашата планета и да осигурим най-добрите условия за живот на бъдещите поколения, ще трябва да променим нашите нагласи и навици. Тази философия се следва и от Iriedaily, които бавно работят за повече устойчивост. Как го правят? На първо място, повечето от дрехите в гамата на Iriedaily вече са направени от органичен памук и са рециклирани или са от естествено извлечени тъкани. Всички дрехи достигат до клиентите в рециклирани хартиени торби и са маркирани с етикети за веган продукти. Бизнесът принадлежи и към фондацията Fair Wear, където печели статута на лидер няколко поредни години.
Социално отговорен бизнес
Освен да изненада почитателите на уличната мода с устойчиви и стилни дрехи, Iriedaily намира време и за други инициативи. Една от тях е сътрудничество с футболен клуб „FSV Hansa 07“, за който са създадени специални продукти, екипировка за доброволци и суитшърти с надписи, критикуващи расизма и дискриминацията. Компанията също така подкрепя финансово „OroVerde“ – фондация, която се грижи за презасаждането на тропически гори, а „Berliner Stadtmission“ дарява дрехи, които след това се раздават на нуждаещите се.